دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

حضور رئیس‌جمهور در جمع عزاداران حسینی در بیرجند + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۲۸۴۱
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
حضور رئیس‌جمهور در جمع عزاداران حسینی در بیرجند + فیلم
مردم خراسان جنوبی امروز همزمان با اربعین حسینی میزبان رئیس جمهور هستند و مراسم پیاده‌روی دلدادگان حسینی با حضور پرشور مردم و حجت‌الاسلام رئیسی از میدان آزادی بیرجند به سمت امامزادگان باقریه (ع) این شهر در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز قافله جامانده از مسیر عشق، در شهر بیرجند با نوای یا حسین (ع) و به یاد قدم‌های جابر، امسال با حال و هوایی متفاوت به راه افتادند و دلدادگان حسینی در عزای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

امروز کربلا مملو از جمعیت عاشقان حسین و یارانش است، اما جای آن‌هایی که زیارت اربعین امسال قسمت شان نشد خالی است، حالا روحشان میان عمود‌های مسیر نجف تا کربلا سیر می‌کند و جسمشان قدم به قدم در راهپیمایی جاماندگان اربعین گام بر می‌دارد.

اکنون دلدادگان حسینی در بیرجند با شعار‌های لیبک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای قدم به قدم در حال پیمودن مسیر راهپیمایی از میدان آزادی تا امام‌زادگان باقریه و نیز موکب‌های در مسیر هم مشغول پذیرایی از عزاداران هستند.

همچنین جوانان دمام‌زن نیز در مسیر با اجرای هنرمندانه‌ای دلدادگان حسینی را همراهی می‌کنند و پیر و جوان زن و مرد کودک و بزرگ صف به صف اشک ماتم می‌ریزند.

بسیاری از افراد بعد از بازگشت سفر کربلا در این پیاده روی شرکت کردند و نیرو‌های امداد و گروه‌های جهادی نیز مشغول خدمت رسانی به زائران در مسیر هستند.

پایگاه‌های حامی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در مسیر برپا شده تا عاشقان حسینی در امر کمک به یتیمان و نیازمندان مشارکت کنند.

موکب شهدای ارتش جمهوری اسلامی، موکب اداره کل آموزش و پرورش استان، موکب مرکز بهداشت، موکب جوانان، خیران گمنام هم از دیگر مواکب فعال در مسیر پیاده روی اربعین است.

پاکبانان شهرداری هم با عشق و ارادت به نظافت و جمع آوری زباله‌های مسیر پیاده روی مشغول هستند و برقراری نظم مسیر پیاده روی و مراسم عزاداری هم توسط نیرو‌های نظامی و انتظامی در حال انجام است.

جمعیت زیادی در محوطه امامزادگان باقریه بیرجند منتظر ورود رئیس جمهور هستند و رئیس جمهور هم که امروز میهمان مردم خراسان جنوبی است قرار است در جمع دلدادگان اربعین حسینی سخنرانی کند.

هیات‌های مذهبی از جای جای شهر خود را به امامزادگان باقریه رسانده اند و شهروندان هم طبق قرار هر ساله در جوار این امامزادگان واجب التعظیم به عزاداری می‌پردازند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->